IV. Fordítás idegen nyelvről magyarra - megoldás

A tengerek királynője

A Queen Mary 2 (II. Mária Királynő), a világ legnagyobb utasszállító hajója, melyet a Cunard társaságnak építettek Franciaországban, 2003 decemberében elhagyta a gyárat, hogy próbautat tegyen. Az építés 2002 januárjában kezdődött, és több mint 800 különféle cég működött együtt, összesen 12 000 embert foglalkoztattak. A hajót többek között hatnapos óceánjáró utakra fogják használni, melyek 3100-41 000 euróba kerülnek majd.

A tervezés és építés közben nagyon figyeltek a biztonságra. A mentőcsónakokban több hely van, mint az utasok száma. Ha 20o-kal megdől a hajó, még akkor is mindkét oldalon vízre lehet bocsátani a mentőcsónakokat. A hajón mindenfelé kamerák, fecskendők, füst- és tűzérzékelők találhatók.

Nagyon fontosak a környezeti/ökológiai követelmények is. A nemzetközi tengeri normák igen szigorúak, ennek következtében számos eszköz van a hajón – hamvasztók/égetők, darálók, préselők/tömörítők – azért hogy semmiféle szilárd szemét ne kerüljön a tengerbe.

Négy villanymotor van a hajó alatt: ebből fakadóan sem a kormány, sem a hajócsavar nem kelt zajt és nem rezegteti a hajót. A mozgatható motorok 360 fokos forgásra képesek, így a hajó helyben meg tud fordulni. A motorok számára szükséges elektromos energia termeléséhez olyan gázturbinákat használnak, melyek a nagykapacitású repülőgépekéihez hasonlatosak, s tisztábbak és csendesebbek, mint a dízelmotorok.


Visszalépés az előző oldalra