WWW.ESZPERANTO.HU   RSS - hírcsatorna    Munkanapokon 10 és 17 óra között!  Írj nekünk!


Edward Symoens:

Az új nemzetközi nyelvpolitika:
az eszperantó oktatástámogató értéke

Az új nemzetközi nyelvpolitikához: Az eszperantó szerepe


  1. Általános bevezető
    1. A nyelvi probléma szociopolitikai vetülete
    2. Az új nyelvpolitikához vezető út

  2. Az eszperantó nemzetközi nyelv propedeutikai értéke
    1. A nyelvi előoktatás problémája
    2. A nyelvoktatást segítő nyelvészeti kísérletek
      1. Dr. Helmar Fank professzor
      2. Dr. Szerdahelyi István professzor
      3. Helmut Sonnabend (Németország)
      4. Maria Majeczak (Lengyelország)
        Hogyan működik a propedeutikai nyelv?
        Az eszperantó, mint általános modell
        A nyelvi képességek transzferálása
        A motivációk transzferálása
        Az eszperantó használatának azon feltételei, ahogy a propedeutikai hatás legjobban érvényesül
        Következtetés
    3. Néhány kiegészítés, konkrét példa és magyarázat
      A nyelvtan
      A szókincs
      Következtetés

  3. Az eszperantó propedeutikai értékének első hivatalos elismerése
    Népszövetség
    Második Közgyűlés
    Eszperantó Oktatása és Hivatalossá Tételének Lehetősége Nemzetközi Konferencia
    Konferencia nyilatkozata
    Jelentés a 3. Közgyűlés részére
    A jelentés hatása
    Vélemények és ellenvélemények
    Kompromisszum
    Következtetések

  4. PEDAGÓGIAI KÍSÉRLETEK
    1. Bevezetés
    2. A kísérlet fajtái
    3. A mostanáig rögzített pedagógiai kísérletek felsorolása
      1. Bishop Auckland (Nagy-Britannia) Leány középiskola
      2. Auckland (Új-Zéland) elsőfokú episzkopális iskola
      3. Wellesley (Ohio, USA) Wellesley College, pszichológiai szak
      4. New York (USA) Columbia Egyetem
      5. New York (USA) Nyilvános Középiskola
      6. Sheffield (Nagy-Britannia) Területi Általános Iskola
      7. Manchester (Nagy-Britannia) Egerton Park Iskola
      8. München (Németország), interlingvisztikai kísérletek
      9. Somero (Finnország) középiskola
      10. Budapest, ELTE
      11. Nemzetközi pedagógiai-didaktikai kísérlet, 1. terület.
      12. Nemzetközi pedagógiai-kísérlet, 2. terület.
      13. Nyelvi tájékozódó oktatás: a paderborni modell (Németország)
      14. Kísérletek olaszországi általános iskolában és általános iskola utáni iskolában (Scuola elementare Rocca és Scuola Media Statale, San Salvatore di Cogorno)
      15. Hivatalos kísérlet olaszországi általános iskolában

  5. Bibliográfia


© Reprodukálás, kivonatolás, fordítás kizárólag a forrás megjelölésével van engedélyezve.
Fordította: Mészáros István
A magyar fordítás az elektronikus másolás kívételével fenntartva.
Eredeti címe:
Esperanto-Dokumentoj, n-ro 28-29 (1992)
Al nova internacia lingvopolitiko:
La propedeŭtika valoro de Esperanto
Universala Esperanto-Asocio, Rotterdam

Real Time Web Analytics